« Share this page!
©2010 - 2024
©2017
Stimuleringsfonds Creatieve Industrie ondersteunt Tin Men & Metropole Orkest

Het Metropole Orkest en Tin Men & The Telephone geven volgend jaar vier interactieve concerten in de Hallen in Amsterdam, genaamd Metromorphose. Tijdens de concerten kan het publiek verschillende elementen van het concert dirigeren door middel van een remote control app. Met deze mobiele applicatie kan men onder andere samples van een beat sequencer naar groepjes muzikanten sturen, de verlichting beïnvloeden en instrumentengroepen aan- en uitzetten. Gedurende het concert worden er live videofragmenten geprojecteerd in combinatie met animaties. Deze beelden worden real time gemanipuleerd en aangestuurd door de instrumenten van Tin Men & The Telephone. Een prototype van de applicatie bestaat al, in deze fase wordt de applicatie geschikt gemaakt voor een groot orkest. Tevens worden de mogelijkheden van 3D Sound uitgebreid. Hiervoor worden nieuwe composities geschreven.

Meer informatie op de website van Stimuleringsfonds

March 16, 2017

»
Stichting Muziekinnovatie spant zich sinds 2010 in voor grensverleggende muzikale initiatieven binnen Nederland. Hierbij gaat het bijvoorbeeld om muziek die de grenzen met andere media doorbreekt en multimediale kunstuitingen waarvan muziek een onderdeel is.
Tin Men & the Telephone ontvangt bijdrage FPK voor internationale promotieplannen
bekijk project »
Fast Forward /