« Share this page!
©2017
Tony Roe wint de Boy Edgar Prijs 2024

Jazzpianist Tony Roe wint de Boy Edgarprijs 2024

De jury van de Boy Edgarprijs 2024 heeft Tony Roe unaniem uitgeroepen tot winnaar van de belangrijkste prijs in de Nederlandse jazz- en geïmproviseerde muziek. Het Fonds Podiumkunsten maakte dit nieuws bekend op 27 juni tijdens het InJazz festival in Rotterdam, dat wordt georganiseerd door Buma Cultuur.

De jury over Tony Roe

‘Pianist, componist en bandleider Tony Roe is een veelzijdig musicus. Zijn instrumentbeheersing is onmiskenbaar, maar het is de vrije visie op de piano die zijn werk onderscheidend maakt. Roe brengt een unieke mix van jazz en technologie, werkt genre-overstijgend en geeft publieksbeleving een nieuwe dimensie. Hij is intelligent en geëngageerd en, aldus de jury, een innovator binnen de jazz- en geïmproviseerde muziek.’

September 12, 2024

»
Stichting Muziekinnovatie spant zich sinds 2010 in voor grensverleggende muzikale initiatieven binnen Nederland. Hierbij gaat het bijvoorbeeld om muziek die de grenzen met andere media doorbreekt en multimediale kunstuitingen waarvan muziek een onderdeel is.
Tin Men & the Telephone ontvangt bijdrage FPK voor internationale promotieplannen
bekijk project »
Fast Forward /